بهترین آزمایشگاه ژنتیک از منظر بهترین پزشکان ژنتیک پزشکی - بانک پزشکان - راهنمای پزشکی
بهترین آزمایشگاه ژنتیک از منظر بهترین پزشکان ژنتیک پزشکی

آزمایش ژنتیک یکی از روش‌های پیشرفته و موثر در تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با ژنتیک است. این آزمایش‌ها با بررسی ساختار و عملکرد دی ان ای، می‌توانند نشان دهند که چه ژن‌هایی در ایجاد یا افزایش خطر بیماری‌های مختلف نقش دارند. همچنین، انواع تست DNA می‌توانند در اثبات روابط خونی، پیش‌بینی وضعیت سلامتی فرزندان و انتخاب درمان‌های مناسب هر بیماری مفید باشند، مثل آزمایش HPV که برای بررسی وجود این ویروس در بهترین آزمایشگاه ها استفاده میشود.

بهترین آزمایشگاه‌های ژنتیک باید علاوه بر ارائه خدماتی مثل مشاوره ژنتیک، دارای تجهیزات و تکنولوژی باکیفیت، کارکنان تائید شده و خدمات مشتری پسند و پشتیبانی عالی باشند. همچنین انجام آزمایش در منزل و آزمایش در محل کار، از جمله خدمات نوین و مورد انتظار آزمایشگاه‌های ژنتیک میباشد.

آزمایش ژنتیک (تست DNA) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آزمایش دی ان ای یک روش آزمایشگاهی است که با استفاده از نمونه‌های بیولوژیکی مانند خون، مایع مغزی-نخاعی، مایع آمنیوتیک، یا بافت‌های بدن، می‌تواند ساختار و عملکرد ژن‌ها و دی ‌ان ‌ای را مورد بررسی قرار دهد.

ژن‌ها واحدهای ارثی هستند که حاوی اطلاعاتی برای تولید پروتئین‌های مختلف در بدن هستند. دی ‌ان ‌ای ماده‌ای است که در هسته سلول‌ها قرار دارد ژن‌ها را تشکیل می‌دهد. انجام این آزمایش در بهترین آزمایشگاه تهران می‌تواند نشان دهد که ژن‌ها یا دی ان ای یک فرد چگونه با ژن‌ها یا دی ان ای دیگران متفاوت است.

آزمایش ژنتیک دارای کاربردهای متعددی است که برای مثال میتوان به تشخیص وجود یک بیماری در فرد، بررسی وجود ژن‌های بیماری ‌زا و اثبات روابط خانوادگی اشاره کرد. البته آزمایش دی ان ای امروزه در مسائل جنایی برای تشخیص مجرمین نیز استفاده میشود.

آزمایش DNA یک نوع از آزمایش ژنتیک است که با بررسی توالی نوکلئوتید‌های دی ان ای، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره ژن‌ها و ویژگی‌های ارثی فرد ارائه دهد. این آزمایش شامل انواع تست‌های مختلفی هستند که هرکدام کاربردهای بسیاری دارند.

تست دی ان ای آزمایشی است که برای بررسی ساختار و توالی مولکول DNA انجام می‌شود. DNA یک ماده زیستی است که حاوی اطلاعات ژنتیکی انسان‌ها و سایر موجودات زنده است.

این ماده میتواند اطلاعات ارزشمند بسیاری درمورد هر فرد ارائه دهد، از جمله:

  • ویژگی‌های فیزیکی
  • سلامتی
  • بیماری‌ها
  • نسبت‌های خونی و هویت افراد

دی ان ای در سراسر مولکول‌های بدن یافت میشود و به همین خاطر برای انجام تست DNA، امکان نمونه‌برداری از بافت‌ها یا مایعات بدنی مانند خون، مخاط، مو، ناخن، پوست وجود دارد.

 برخی از این کاربردهای آزمایش DNA عبارتند از:

  • اطلاعات ژنتیکی و بیماری‌های والدین
  • آزمایش پزشکی قانونی
  • ژن‌درمانی
  • نگارش شجره‌نامه ژنتیکی افراد
  • تشخیص بیماری‌های مادرزادی و ژنتیکی
  • پیش‌بینی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و عفونی

فیلم آموزشی درباره آزمایش کاریوتایپ مایع آمنیون (آمنیوسنتز) در تست DNA در آزمایشگاه تهران لب

در این آزمایش DNA می توان وجود هر دو نوع اختلالات کروموزومی (سیتوژنتیک) و ژنی (مولکولی) را مورد آزمایش قرار داد.

تریزومی های کروموزوم ۲۱ (سندرم داون)، کروموزوم ۱۳ (سندرم پاتو) و کروموزوم ۱۸ (سندرم ادوارد) از شایع ترین اختلالات کروموزومی هستند که در این آزمایش بررسی می شوند.

تست های مرتبط دی ان ای در آزمایش HPV

آزمایش HPV یک روش تشخیصی است که برای شناسایی ویروس پاپیلوما انسانی (HPV) در نمونه‌های بافتی یا مایعی از ناحیه تناسلی انجام می‌شود. این ویروس می‌تواند باعث ایجاد زگیل‌های تناسلی و سرطان‌های گردن رحم، واژن، پرینه، آنوس و دهان شود.

برای انجام آزمایش اچ پی وی، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به تست HPV PCR (HPV Genotyping، HPV Aptima) اشاره کرد.

HPV Aptima mRNA Assay Test

این تست با استفاده از تکنولوژی مولکولی PCR انجام می‌شود که به وسیله‌ی آن می‌توان ویروس HPV را در نمونه‌های بافتی یا نمونه‌های سایر بخش‌های بدن تشخیص داد.Top of Form

HPV Genotyping

یک روش تشخیصی است که برای تعیین انواع ویروس اچ پی وی در نمونه‌های بافتی یا سلولی استفاده می‌شود. این آزمایش مشخص می‌کند که کدام از انواع خاص HPV در یک فرد حاضر است.

برای مطالعه بیشتر در مورد HPV Genotyping، HPV PCR و HPV Aptima از منابع زیر استفاده کنید:

  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4215574/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4997793/
  • https://www.hologic.com/hologic-products/cytology/aptima-hpv-thinprep-cervical-health

بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران کجاست؟

با توجه به اهمیت و حساسیت آزمایش‌های ژنتیکی، انتخاب بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران برای انجام این نوع آزمایش‌ها، موضوعی است که باید با دقت و توجه بررسی شود.

برای این منظور، برخی از نکات مهمی که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:

  • دارا بودن مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو
  • دارا بودن استانداردهای بین‌المللی کیفی و ایمنی
  • مجهز بودن به تجهیزات و تکنولوژی با کیفیت و بروز
  • کادر پزشکی و فنی متخصص و مجرب
  • دارا بودن سرویس‌های مشاوره ژنتیک
  • پشتیبانی قبل و بعد از آزمایش

این موارد تنها برخی از ویژگی‌های بهترین آزمایشگاه تهران از دید بهترین دکترهای ژنتیک پزشکی هستند.

ویژگی های آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه ژنتیک از نظر بهترین پزشکان ژنتیک پزشکی

آزمایشگاه امکاناتی نظیر تجهیزات و تکنولوژی روز ژنتیک، کارکنان تائید شده و مجرب، ارائه انواع تست DNA و آزمایش ژنتیک از جمله آزمایش HPV، انجام آزمایش در منزل، آزمایش در محل کار و مشاوره ژنتیک رایگان را برای مراجعین خود فراهم کرده است.

«برای درخواست مشاوره و انجام آزمایش ژنتیک، با تلفن ۱۶۵۰ برای استان تهران و تلفن ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ برای دیگر استان‌ها با آزمایشگاه تهران لب تماس بگیرید.»

تجهیزات و تکنولوژی باکیفیت و مدرن

یکی از عوامل مهمی که بر کیفیت و دقت آزمایش‌های ژنتیکی تأثیر دارد، نوع و وضعیت تجهیزات و تکنولوژی‌هایی است که در آزمایشگاه‌های ژنتیک استفاده می‌شود. برای انجام آزمایش‌های ژنتیکی، نیاز به دستگاه‌ها و روش‌هایی است که بتوانند با دقت و حساسیت بالا، DNA را از نمونه استخراج، تکثیر، توالی‌یابی و تحلیل کنند.

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تهران لب، از بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی و تکنولوژی‌های بروز استفاده میکنند تا نتایج آزمایش را به دقیق‌ترین شکل به مراجعه کنندگان تحویل دهند. برخی از این تجهیزات و تکنولوژی‌ها عبارتند از: دستگاه‌های PCR، دستگاه‌های توالی‌یابی DNA، تکنولوژی‌های کلینیکی میکروآرایه، نرم‌افزارهای بیوانفورماتیک و… .

کارکنان متخصص و مجرب

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر کیفیت و دقت آزمایش‌های ژنتیکی تأثیر دارد، سطح دانش و تجربه کارکنان آزمایشگاهی است که این آزمایش‌ها را انجام و تفسیر می‌کنند. با توجه به حساسیت و پیچیدگی آزمایش‌های ژنتیکی، لازم است که کارکنان آزمایشگاهی دارای تحصیلات، مدارک دانشگاهی و گواهینامه‌های مرتبط باشند.

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه ژنتیگ در تهران، بهترین دکترهای ژنتیک پزشکی را در اختیار داد. این دکترها دارای تخصص و تجربه در زمینه‌های مختلف ژنتیک پزشکی مانند ژنتیک بالینی، ژنتیک مولکولی، ژنتیک سلولی، ژنتیک بیوشیمیایی، ژنتیک متابولیکی و غیره هستند.

ارائه تمام آزمایش‌های ژنتیک مورد درخواست پزشکان ژنتیک

از دیگر ویژگی‌‎های آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تهران لب، نوع و گستردگی آزمایش‌هایی است که در آزمایشگاه‌ ژنتیک ارائه می‌شوند. با توجه به کاربردهای متعدد و متنوع آزمایش‌های ژنتیکی در زمینه‌های مختلف پزشکی، قانونی، علمی و شخصی، آزمایشگاه ژنتیک پزشکی تهران لب می تواند تمام آزمایش‌های ژنتیکی را باکیفیت و دقت بالا ارائه دهد و قادر است تمام آزمایش‌های ژنتیکی را ارائه دهند و علاوه بر آن، امکان انجام آزمایش در منزل و آزمایش در محل کار را فراهم کند.

برخی از این آزمایش‌های مرتبط دی ان ای عبارتند از:

  • آزمایش‌های ژنتیک برای والدین
  • آزمایش ژنتیکی برای تشخیص بیماری‌ها
  • آزمایش ژن‌درمانی
  • آزمایش شجره‌نامه ژنتیکی
  • آزمایش میکروب‌شناسی مولکولی

کاهش هزینه تست ژنتیک با مراکز طرف قرارداد

یکی از مواردی که باعث میشود افراد گاها از انجام انواع تست DNA مثل آزمایش HPV خودداری کنند، هزینه نسبتا بالای این آزمایشات است. بهترین آزمایشگاه‌ ژنتیک در تهران (تهران لب)، با بیش از ۲۰ بیمه معتبر کشور همکاری می‌کند و تخفیف‌های مناسبی را به مراجعین خود ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود که مراجعین بتوانند با هزینه‌های به صرفه‌تر، از آزمایش‌های ژنتیکی باکیفیت و دقت بالا بهره‌مند شوند.

ارتباط گسترده با مشاورین و کارشناسان آزمایشگاه

آزمایش‌های ژنتیکی ممکن است نتایجی را نشان دهند که برای مراجعین سوالات، شک‌ها، نگرانی‌ها یا ابهاماتی را ایجاد کنند. آزمایشگاه ژنتیک تهران لب، بسترهای بسیاری برای ارتباط با مشاورین و کارکنان بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد.

آزمایشگاه تهران لب امکان تماس و مشاوره تلفنی و امکان پرسش سوال پنل پاسخدهی بیماران را از طریق وب سایت tehranlab.com فراهم کرده است. این امر باعث می‌شود که مراجعین بتوانند با اطمینان بیشتر، از آزمایش‌های ژنتیکی استفاده کنند.